nazwa dokumentu: Protokoł 45/14 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 7.05.2014r. | |
Nr ORr.0012.1.6.2014 PROTOKOŁ Nr 45/14 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 7 maja 2014r. o godz. 11,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: - p.Halina Rzepecka Skarbnik Gminy i Miasta
Zgodnie z ustaleniem dokonanym na poprzednim posiedzeniu, p.Barbara Kałużna i p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak przedstawiły realizację podatków i opłat lokalnych za 2013 rok oraz informację o umorzeniach tych należności. Podsumowując analizę podatków i opłat, Komisja oceniła ściągalność tych należności jako bardzo dobrą, ponieważ wpływy z tego tytułu wyniosły 98,6%. Łączna kwota dokonanych umorzeń podatków i opłat wyniosła 16.811,50-zł. Jest to zaledwie 0,3% ogólnego wymiaru podatków i nie stanowi znacznego uszczerbku dla dochodów gminy w 2013 roku (dla porównania – w 2012r. kwota ta wynosiła 35.455,-zł). Do wszystkich zalegających z płatnościami wysłano upomnienia. Następnie Komisja analizowała „Informację z realizacji inwestycji w 2013 roku” stanowiącą część składową sprawozdania z wykonania budżetu. Następnie omówiono sprawę zakończonych inwestycji w kontekście środków trwałych. Pani Skarbnik poinformowała, że zakończone w 2013r. inwestycje, zostały przyjęte na stan środków trwałych, konto 011 „Środki trwałe.” Po zapoznaniu się z „Informacją z wykonania przedsięwzięć w ramach funduszu sołeckiego w 2013 roku”, wywiązała się dyskusja na temat realizowanego w gminie funduszu sołeckiego. Fundusz sołecki wykonano w 96% na kwotę 245.781,24zł, co uznano za wysokie wykonanie. W dalszej części posiedzenia Komisja zapoznała się z informacją dotyczącą realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, informacją dotyczącą Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, informacją o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, sprawozdaniem o dodatkach mieszkaniowych, sprawozdaniami szkół i przedszkola dotyczącymi wykonania planów finansowych. Odnosząc się do treści informacji o działalności Ośrodka Pomocy Społecznej, p.Eugeniusz Czaplicki pytał co kryje się pod określeniem „schronienie”, ujętym w tabeli „Zasiłki i pomoc w naturze” w poz.2. W nawiązaniu do planów finansowych szkół, pani Skarbnik podkreśliła, że wykonano je w blisko 100%. Niewykorzystane środki zwrócono na rachunek gminy. Następnie zapoznano się z informacją o wykorzystaniu środków otrzymanych w formie dotacji podmiotowej przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy (instytucje kultury) oraz informacjami z wykonania planów finansowych instytucji kultury tj. Biblioteki Publicznej i Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji. Informacje te zostały załączone do sprawozdania z wykonania budżetu.
| |
informacje wprowadził: | Halina Koniewska |
informacje wytworzył: | Halina Koniewska |
data dodania: 12 Września 2014 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: Halina Koniewska / 12 Września 2014 |